powered by Bere Stejar

4 exercitii de facut in 15 minute pentru un abdomen de esenta tare

Miscare

Se spune ca patratelele se fac in bucatarie, dar chiar daca nu tii o dieta atat de disciplinata, nu strica sa ai un abdomen mai puternic. Pe langa beneficiile estetice, aceste exercitii previn eventualele probleme la coloana, corectand postura.


Exista un mit ca exercitiile pentru abdomen trebuie sa fie extrem de complicate si lungi, insa cele mai eficiente sunt cele facute rapid si constant! Iti prezentam 4 exercitii pe care le poti face acasa, in 10-15 minute, dimineata sau inainte de culcare. Sunt focusate atat pe partea de sus a abdomenului, cat si pe cea de jos.


Asadar, primul lucru este sa ai un cronometru la indemana. Fiecare exercitiu ar trebui facut in 2 seturi, timp de 30-45 de secunde, cu o pauza de 10 secunde dupa fiecare set.


1.   Crunch

Pentru acest exercitiu trebuie sa stai mereu cu spatele pe podea si sa-ti ridici umerii si corpul cat mai sus, pana simti abdomenul lucrand la capacitate maxima. Mainile se tin pe corp sau pe ceafa. Cand ajungi sus, mentinand presiunea pe abdomen, fa miscarea de coborare mai incet decat cea de urcare, pentru a lucra muschii abdominali cat mai mult.


2. Ridicari de picioare

Cel mai bun exercitiu pentru muschii abominali inferiori, ridicarile de picioare nu trebuie sa lipseasca din rutina ta zilnica. E simplu: mentinand mainile pe langa corp pentru echilibru, indoaie usor genunchii si ridica picioarele spre piept. La fel, la coborare, mentiune tensiunea abdominala si coboara incet.


3. Abdomenul clasic

Mentinandu-ti picioarele sub un fotoliu, cu genunchii indoiti si mainile pe piept, ridica-te aproape complet in sezut, mentinand tensiunea in abdomen. Atentie! E foarte important sa simti tensiune in abdomen pe tot parcursul exercitiului. Daca te relaxezi spre final inseamna ca te-ai ridicat prea mult si tensiunea din abdomen dispare.


4. Ridicari laterale

Sprijinindu-te intr-un brat si un picior, pe lateral, cu mana cealalta in sold, ridica piciorul in sus. E foarte important sa executi miscarea incet si controlat, pentru a targeta in special muschii oblici ai abdomenului.



Iata 4 exercitii care pot fi facute de oricine nu sufera de probleme medicale, acasa, in maximum 10-15 minute. Desigur, exista zeci si sute de variatiuni pentru fiecare, dar daca nu-ti lucrezi constant abdomenul, acestea sunt esential de stiut. Acum nu ai nicio scuza! Nu uita, nu conteaza cat de multe repetari faci, ci cat de corecte sunt. Daca dimineata urmatoare simti cum tot abdomenul ti-a luat foc, inseamna ca ai lucrat corect fiecare particica, asa cum trebuie. Seteaza-ti obiective. De exemplu, sa exersezi zilnic 10 minute timp de 12 saptamani. Marcheaza fiecare zi intr-un calendar.


Tu ce exercitii faci acasa? Impartaseste-le cu noi si cu restul in comentarii!

Esential sa citesti si

5 sfaturi esentiale pentru siguranta pe internet

Citeste mai mult

Cum sa te barbieresti cu briciul

Citeste mai mult