powered by Bere Stejar

5 remedii pentru moleseala de la birou

De barbati

E ora 14, tocmai ai venit de la masa si inca mai ai 3 rapoarte si cateva mailuri de scris. Te-asezi pe scaun si fix cand sa deschizi fisierul, simti senzatia aia de ameteala. Parca ti se inchid si pleoapele. Sunt simptomele unei “atipeli" care ia cu asalt barbati si femei de toate varstele: moleseala de birou. Fugi disperat spre aparatul de cafea, sperand ca te salveaza, dar stii foarte bine ca te pacalesti singur.


E clar, trebuie sa incerci si alte remedii. Din fericire, exista:


1. Junk food-ul se depune si pe randament

Mesele copioase nu se resimt doar la nivelul braului, ci si la nivel mental. Evita, asadar, carbohidratii si zaharul. Evident, e indicat sa eviti si alcoolul la pranz. Incearca sa mananci jumatate de portie si incorporeaza in meniul tau mai multe proteine, asimilate treptat de organism. Mai bine sa mananci putin si mai des.


2. Apa, apa si iar apa.

Deshidratarea e foarte legata de lipsa de energie. Incepe-ti ziua cu un pahar cu apa si asigura-te ca mentii o relatie cat mai apropiata cu dozatorul de apa din birou.


3. Lucratul in reprize

Studiile spun ca oamenii nu se pot concentra pe un task mai mult de o ora si jumatate fara intrerupere. Asadar, incearca sa te focusezi pe ce ai de facut timp de 90 de minute, apoi plimba-te, ia o gura de aer. Ridica-te de pe scaun. Poate trebuie sa mergi la baie, daca tot te-ai apucat de baut apa cum trebuie.


4. Miscarea de dimineata

Fie ca mergi la sala, faci cateva exercitii de inviorare acasa sau profiti de vremea de afara, un pic de miscare inainte de munca are beneficii incredibile asupra nivelului tau de energie la munca. Studiile spun ca poti avea pana la 10 ore de energie sporita, data de endorfinele secretate de creierul tau dupa sport. Asadar, profita!


5. Somnul fulger de dupa-amiaza

Evident, nu oricine are timp, dar daca rutina ta zilnica include si o pauza de masa, sari peste desert, pune-te intr-un loc mai retras, departe de ochii curiosilor, si “fura” 5-10 minute de somn. Nu mai mult! O sa te simti ca si cum ti-ai dat un mic restart si poti sa te intorci la treaba cu forte proaspete.


Iata cateva solutii clare si la obiect prin care sa obtii forte proaspete la munca. Cu timpul, prin rutina, devin din ce in ce mai simplu si intuitiv de aplicat, chiar daca par o grija in plus. Tu ce sfaturi de esenta tare mai ai?  

Esential sa citesti si

Cum sa te barbieresti cu briciul

Citeste mai mult

Cum prepari un smoothie cu spanac

Citeste mai mult