powered by Bere Stejar

Cum sa faci exercitii fizice in timp ce faci curat

Miscare

A venit acel moment: cand toata lumea se plange de surplusul de kilograme sau de obiceiuri nesanatoase adunate spre final de an. Probabil asta simti si tu, mai ales ca soarele isi face simtita prezenta in perioada aceasta si prevesteste o primavara aventuroasa sau o vara cu activitati fizice intense.


Daca nu esti foarte convins ca vrei sa te dedici total unui plan de exercitii fizice pentru ”modelare”, exista o varianta mai simpla: sa combini exercitiile fizice cu o curatenie generala. Poate deja ai obiceiul ca sambata sau duminica sa faci curat prin casa, de ce nu ai face si un pic de stretching in acelasi timp?


Pentru inceput, daca nu ai un echipament de sala si vrei sa te apuci serios de treaba cu exercitii-curatenie, uite cateva sfaturi despre cum sa ti-l faci acasa.


Sa incepem. Poate ca nu stii, dar esti deja pregatit: e ok daca ramai in hainele tale confortabile ”de casa” si tii in raza ta vizuala instrumentele de curatenie: carpa, poate un pamatuf, aspiratorul, mopul si solutiile de curatare.


Rafturi curate = genuflexiuni

Ia-ti carpa de praf/pamatuful si sterge zonele prafuite: rafturi, dulapuri, masute si noptiere. Dupa ce ai terminat si te-ai incalzit un pic, fa un set de 15 genuflexiuni. Cu mainile intinse in fata sau dupa cap, flexeaza-ti genunchii exact cum ai invatat la orele de educatie fizica. Daca simti ca poti duce mai mult, dubleaza numarul genuflexiunilor.


Colturi aspirate = flotari

Da o tura de casa cu aspiratorul si asigura-te ca ai luat praful de pe podele. Mai ramane sa treci doar proba de foc (si de delicatete): aspirarea colturilor. Cand ai terminat, baga un set de 20 de flotari. Mareste numarul la 30, daca simti ca e nevoie.


Geamuri cristaline = bicepsi si tricepsi

Probabil ca, in acest moment, vecinii tai sunt deja adunati la geamuri sa vada cum iti faci exercitiile. Problema e ca nu te pot vedea foarte bine. Urmeaza stergerea ferestrelor. Stropeste un geam cu solutie de curatare, si sterge-l cu o carpa moale, folosind mana dreapta: acest lucru iti va asigura incalzirea bicepsilor si a tricepsilor. La urmatorul geam, foloseste-ti mana stanga. Alterneaza mainile si curata toate geamurile din casa in acest fel.


Podea stralucitoare = abdomene

Daca podeaua e aspirata, ramane doar sa o faci stralucitoare, folosind mopul si o solutie de curatare. Cand ai terminat, intinde-te pe un covor (sa nu-ti ranesti spatele) si fa un set de 30 de abdomene.


Casa curata = stretching

Acum esti cu adevarat pregatit de partea cea mai placuta: relaxarea de la finalul unui set intens de exercitii. Daca esti sigur ca toata casa e curata, intinde-ti bratele in lateral si roteste-le usor. Apoi, apleaca-te si incearca sa-ti atingi cu mainile varfurile degetelor de la picioare – ramai un pic in aceasta pozitie. Revino la pozitia initiala si bucura-te de restul zilei.


Nu uita: saptamana viitoare, cand decizi sa faci iar curat, transforma acest experiment intr-o rutina de exercitii pe termen lung. Poti include chiar tipuri noi de miscari, alternate cu diverse tipuri de curatenie. In timp, vei observa schimbari la corpul tau si iti va fi mult mai usor sa faci anumite exercitii. 

Esential sa citesti si

Cum sa fluieri cu degetele

Citeste mai mult

5 sfaturi esentiale pentru siguranta pe internet

Citeste mai mult