Primele cinci trenuri metropolitane noi pentru București? Cum vor arăta și câți pasageri vor putea transporta

Primele cinci trenuri metropolitane noi pentru București? Cum vor arăta și câți pasageri vor putea transporta

Începutul unei noi ere feroviare

Asociația de Transport Public București – Ilfov (TPBI) a lansat un apel pentru oferte tehnico-economice în vederea achiziționării a cinci rame electrice fixe, fiecare tren proiectat să acomodeze peste 200 de pasageri așezați și alți aproximativ 140 de călători în picioare. Această inițiativă vine ca parte a eforturilor de a moderniza și extinde transportul feroviar în regiunea București – Ilfov, sprijinind mobilitatea urbană eficientă și sustenabilă.

Caracteristici tehnice și funcționale

Noile trenuri, cunoscute sub numele de EMU-MB (Electric Multiple Unit – Metropolitan București), sunt proiectate să funcționeze atât pe linii electrificate, cât și pe cele neelectrificate. Fiecare unitate va avea trei vagoane și va putea ajunge la o viteză maximă de 160 km/h. Aceste trenuri vor fi dotate cu tehnologii moderne de control și semnalizare, asigurând siguranța și eficiența călătoriei. De asemenea, sunt prevăzute cu sisteme de acumulatori, vitale pentru sectoarele cu infrastructură electrică insuficientă.

Planuri de întreținere pe termen lung

Un aspect cheie al proiectului este solicitarea de estimări pentru costurile de întreținere, care să acopere o perioadă de cel puțin 15 ani, cu posibilitatea de extindere la 30 de ani. Acest demers asigură sustenabilitatea operațională pe termen lung, permițând anticiparea și gestionarea corectă a bugetului alocat pentru întreținerea trenurilor.

Impactul asupra transportului urban

Introducerea acestor trenuri metropolitane promite să decongestioneze traficul urban și să reducă dependența de transportul individual cu automobilul în Capitală. Prin creșterea capacității de transport și îmbunătățirea fiabilității serviciilor feroviare regionale, TPBI urmărește să creeze un sistem de transport public mai accesibil și mai atractiv pentru locuitorii din București și zonele adiacente.

Următorii pași în implementare

Autoritățile se așteaptă ca operatorii interesați să ofere soluții inovatoare și eficiente, atât din punct de vedere economic, cât și tehnic, pentru acest proiect. Alegerea celor mai bune oferte va depinde nu doar de preț, ci și de capacitatea ofertanților de a oferi trenuri fiabile și durabile. Odată finalizată selecția, se va pune accent pe respectarea termenelor de livrare și asigurarea unui proces de asamblare și testare riguroasă.

Concluzie

Proiectul trenurilor metropolitane reprezintă un pas strategic către modernizarea transportului public din București și implementarea unei infrastructuri feroviare adaptate nevoilor actuale și viitoare. Prin aceste îmbunătățiri, locuitorii regiunii se pot aștepta la o experiență de călătorie mai sigură, rapidă și confortabilă, contribuind totodată la reducerea impactului asupra mediului și la promovarea unui stil de viață sustenabil. Aceste inițiative confirmă angajamentul autorităților de a transforma Bucureștiul într-un oraș al mobilității sustenabile și eficiente.


Andrei Radu

Andrei Radu este un jurnalist independent, cu o pasiune pentru claritate într-o lume copleșită de informații. Cu peste un deceniu de experiență în presa din România, el selectează cele mai importante titluri ale zilei și le transformă în rezumate concise și de încredere. Mereu îmbrăcat smart casual și cu o cafea în mână, Andrei crede că știrile trebuie să informeze — nu să obosească. La Rezumatul Zilei, este filtrul tău de încredere pentru tot ce contează cu adevărat.

Azi în lume

Azi în lume
Noua generație Toyota Hilux. În premieră, versiune pur electrică
(P) Anvelope de iarnă sau all-season: diferențele explicate pe larg
Toyota recheamă în service peste un milion de mașini. ...
VIDEO: Care este cel mai rapid supercar de off-road? Porsche 911 Dakar vs Lamborghini Huracan ...
Al-Sharaa devine primul președinte sirian care va vizita Casa Albă, după o ascensiune neobișnuită
Alertă într-un domeniu cu zeci de mii de angajați. Peste 5.000 de oameni și-au pierdut deja locul de muncă și marele val abia vine. Șef de sindicat bancar: AI va fi al treilea glonț și cel mai dur
Alex Dobre a început să cânte în direct după ce Rapid a devenit liderul SuperLigii: „Cine e pe primul loc, cine e pe primul loc…”. Video
Antrenorul român care îl are ca model pe Mircea Lucescu. ”Noi suntem cei mai mari hoți de pe pământ”
Are Dinamo șanse reale să fie campioană? Verdict ferm după 4-0 cu Csikszereda: “Asta le mai trebuie!”
Astrele le binecuvântează! Semnele zodiacale care strălucesc prin pace și armonie în această perioadă
Burnete: Deficitul real al României era între 9 și 10%, nu cât arătau actele oficiale