Aproape 70% dintre români spun că locul de muncă le afectează bunăstarea, doar 37% primesc beneficii suplimentare.
Sursa poza: romania-insider
Un studiu recent realizat de Reveal Marketing Research în colaborare cu Up România dezvăluie că aproape șapte din zece angajați români simt că locul de muncă le afectează negativ starea generală de bine. Cu toate acestea, doar 37% dintre ei beneficiază de avantaje care nu sunt legate de salariu. Cercetarea, intitulată „Wellbeing 360°”, a analizat modul în care românii percep conceptul de bunăstare completă și factorii care îl influențează cel mai mult.
Asocierile comune cu starea de bine
Potrivit studiului, bunăstarea este cel mai adesea asociată cu echilibrul emoțional (70%), stabilitatea financiară (70%) și sănătatea fizică (64%). Interesant este că femeile acordă o mai mare importanță echilibrului emoțional (75%), în timp ce bărbații valorizează mai mult timpul liber (41%).
Diferențe generaționale
Studiul scoate în evidență și importante diferențe între generații. Pentru tinerii din Generația Z, bunăstarea financiară este prioritatea principală (72%), iar Millennialii se focusează mai mult pe echilibrul emoțional (69%). Generația X consideră atât aspectele financiare, cât și cele emoționale ca fiind la fel de importante, pe când Baby Boomers pun accentul cel mai mare pe stabilitatea financiară (76%).
Impactul locului de muncă asupra bunăstării
Majoritatea angajaților (69%) recunosc că locul de muncă le influențează starea generală de bine, acest procent fiind chiar mai ridicat în rândul celor care lucrează în întreprinderi mici și mijlocii (74%). În perioade aglomerate, românii declară că sunt nevoiți să sacrifice cel mai des timpul liber (57%), somnul (39%) și relațiile personale (36%).
Beneficii extra-salariale dorite
Dintre cei care nu primesc beneficii extra-salariale, cele mai dorite sunt tichetele de vacanță (44%), abonamentele de sănătate private (39%) și tichetele de masă (37%). În schimb, angajații care deja beneficiază de astfel de avantaje și-ar dori să primească bonusuri (58%), mai mult timp liber (54%) sau abonamente culturale, precum bilete la teatru și concerte (28%).
Evoluția percepției asupra bunăstării
„Pentru români, bunăstarea completă nu se limitează la sănătatea fizică sau resursele financiare. Înseamnă un echilibru între bunăstarea emoțională, relațiile sociale, timpul liber și îngrijirea personală. Studiul arată că, deși o treime dintre persoane văd încă îngrijirea propriei bunăstări ca un lux sau o tendință, din ce în ce mai mulți români o consideră o necesitate zilnică”, explică Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.
Studiul indică și un interes crescând pentru platformele digitale de bunăstare. Deși doar 15% dintre români folosesc frecvent astfel de aplicații, aproape jumătate (47%) ar fi dispuși să plătească pentru ele, mai ales pentru instrumente legate de fitness, mindfulness sau nutriție.
Studiul online a fost desfășurat între 13 și 19 septembrie 2025, cu un eșantion de 803 utilizatori de internet angajați, cu vârste de 18 ani și peste, din zonele urbane, având o marjă de eroare de ±3.5%.